Monday, April 18, 2016

Trip to Perth Day 1..

Kali terakhir pergi bercuti dengan keluarga sy adalah pada tahun 2013.. pergi Hong Kong.. kali ni trip ke Perth bersama mak,ayah, kakak sekeluarga ngan mak saudara dan sepupu seorang.. jumlah ahli rombongan 8 dewasa 3 kanak2 2 infants.. sebelum terlupa mari kita catat sikit sebanyak di blog.. selalunya plan bercuti ramai2 ni dtg secara tiba2.. masa tu parents sy datang rumah kat Kerteh.. sambil lepak2 sambil tgk tiket ke Perth.. kebetulan masa tu Malindo br bukak route ke Perth.. terus book tiket..

Flight kami ke Perth pada 11 Mac pukul 11 malam.. perjalanan ambil masa lebih kurang 5 jam setengah.. so sampai sana pukul 6.00 am..

Group photo sebelum bertolak.. paling special sebab captain pilot flight kitorang adalah abang sy sendiri..

Sampai di airport sedang elok solat Subuh.. ruang solat ada disediakan kat airport.. lepastu uruskan urusan sewa kereta.. kol 8 baru dpt kereta.. sementara nak tunggu kol 8.. kami duduk2 saje di airport.. destinasi pertama ialah check in homestay..ada cerita tak best pasal homestay kami ni.. nanti akan dibuat entry khas utk homestay..kami decide utk stay 1 tempat je sbb takmau membazir masa ngan berpindah randah.. lokasi homestay kami ni agak strategik sebab berdekatan dengan bandar dan dekat ngan kedai jual makanan halal..

posing depan homestay ngan kereta sewa.. kami sewa 2 buah kereta..

Sampai je homestay benda pertama kami buat ialah masak maggi..sedapnya rasa makan maggi di saat kelaparan.. lepas mandi dan bersiap.. mak sy siapkan lunch nasi goreng untuk bekal makan .. kami ke lokasi pertama iaitu Caversham Wildlife Park.. perjalanan mengambil masa lebih kurang 40 minit.. harga tiket 27AUD seorng untk dewasa.. untk kanak2 12AUD..kat sini takde family ticket..

Overall ok la boleh tgk dan sentuh kangaroo.. tgh show diorang mesin bulu biri2.. sy nak pergi Perth Zoo sebenarmya tp my kakak yg beria nak ke sini.. layan je la.. sebelum masuk ke dalam park.. kami picnic dulu kat luar.. yg best nya kat sini byk tempat untuk picnic.. dah kenyang baru masuk..

Cubaan nak sentuh kangaroo..

Kami tak lama pun di Caversham sebab cuaca panas.. kebetulan pulak kami pergi waktu cuaca panas.. dah rasa tak tahan tu.. terus la bergerak ke tempat kegemaran mak sy iaitu souvenier shop.. rasanya duduk kat kedai tu lg lama dr dok pusing park..

Lepas tu balik homestay dulu utk solat.. dah berehat sekejap.. kami ke Kings Park.. sampai pon dah nak dekat masuk maghrib.. cuaca petang tu sejuk dan berangin.. park dia subhanallah cantik sgt.. dengan rumput yg bersih dan kemas.. sedap budak2 ni berguling kat situ.. puas hati la faiq ngan balqis main kejar2..

Penuh dengan pengunjung2.. ada yg siap bawak selimut sebab sejuk..

agak2 dah gelap sikit tu..kami balik ke homestay semula.. makan malam.. pastu lepak2 kat rumah je.. kat Perth macam takde aktiviti malam.. so malam tu semua tido awal.. simpan tenaga untuk esok nya..