Tadi sy dapat emel dr MPHonline.. kata nya buku sy delivery hari ni.. tp sy tk dpt apa2 pon.. masa balik sekolah td ada la sy selisih ngan van pos laju area2 rumah sy ni tp tatau la ke mana destinasi dia sbb sy singgah kedai jap.. pastu takde pulak sy dapat call dr diorng.. kalo dpt call mesti sy suh tinggal tepi tangga je sbb sy MALAS sgt nak pegi pos laju ambik sendiri sbb parking sgt la susah nak dpt..
pengalaman sy ngan pos laju ni sgt la menyakitkan hati.. masa apply kad kredit punya la lama sy tunggu tp tk sampai2.. bank dah call byk kali tanya kad dah sampai belum tp sy tk dpt apa2 info dr pos laju.. sampai la bank cakap depa dah lama pos guna pos laju.. bila sy pegi pos laju boleh pulak dia kata dia dah hantar balik ke bank sbb sy tak ambik lps 2 minggu.. rasa nak mengamuk je sbb sy tk tahu pun benda tu dh sampai.. dia cakap staff dia ada call bgtau benda tu dah sampai.. sy tanya berapa kali call.. dia jawab sekali je.. pastu kalau sy tak angkat dia call mcm mane dia expect sy tahu benda tu dh sampai.. punya la kedekut call sekali.. dia ingat kita ni 24 jam hadap henfon gamaknya..dah malas sgt nak hantar ke sekolah patutnya call la sampai customer angkat sbb dah jd tanggungjawab diorng nak pastikan benda tu sampai.. hangin betol la sy ngan service ala2 lembab ni.. dah la caj service kasi naik tp service nan hado jah..
2 comments:
owh...servis pos laju di Keningau pon gini gak, tak boleh di harap...kalu di KK..or di Sandakan ada ok sikit...mcm hari tu ada oder tudung utk anak2...hari Selasa dah call POsMalaysia..katanya tudung dah sampai ke KK dah...tinggal nak htr ke Keningau jela lagi....alih2...dah seminggu raya baru la sampai....tak laju pon POsLaju ni...
hehe.. nama jah pos laju..nak2 pulok dkt nak cuti tu.. koho la tk laju nya..
Post a Comment