Sy selalu nya lepas ambil Balqis kat taska suka singgah kat kedai runcit beli jajan.. on the way nak balik rumah sy ni ada la kedai runcit seketul ni.. tp org yg jaga kedai mak oi sombong nya.. tak tegur sepatah pon customer dia ni walopon leh dikatakan regular customer jgk la.. ke customer yg kena tegur org kedai dulu.. konpius jap..
tiap kali dtg masam je muka org2 kedai tu dr yg muda sampai la ke yg tak berapa nak muda.. mcm tk suka je org dtg beli kat kedai dia.. beza tol ngan kedai runcit kat rumah sy dulu.. rajin diorng tegur si Balqis ni.. sepengetahuan sy la.. kalo org bisnes ni perlu jaga hubungan baik dgn customer.. br la customer senang hati nak dtg lg dan lg..
jadi sekrang sy sungguh la senang hati nak gi beli belah kat stesen petronas.. sbb org2 kat sana teramat la friendly.. dr jauh lg dh dgr selamat dtg.. sampai terkejut sy dibuatnya.. org kedai di luar sana.. tk salah utk anda jd peramah demi kebaikan bisnes anda.. hehehe..
2 comments:
saya sebagai orang yg berbisnes sgt tekan kan PR dengan customers, ringan2 kan mulut bertanya khabar...ringan2 kan mulut untuk senyum. pelanggan pon senang hati...and misti akan datang lagi... :)
betul tu kak janna.. tok rugi pon wat baik nga customer.. untung lg ada la..
Post a Comment