Wednesday, April 26, 2017

Osaka trip Day 6

Hari ni last day di Osaka.. sedihnya rasa nak meninggalkan Osaka.. msg tuan rumah pukul berapa nak bertolak.. sementara tunggu tuan rumah dtg pick up untuk hantar ke Amagsaki Station, kemas2 rumah dulu.. walaupun takde bayar bond ke apa.. still rasa nak kemas rumah.. kalau kat Perth dulu dah warning siap2.. kalau rumah tak kemas sama macam masuk, duit bond takkan dikembalikan..

Flight pukul 4 pm kalau tak silap.. sesampai airport, solat dulu.. pastu singgah kedai beli itu ini.. sebab terlampau lama membeli, baru sedar kesuntukan masa nak makan.. so kelam kabut makan, berkejar ke departure..

 Menunggu airport limousine bus.. beg yang berlonggok tu nanti kena susun dalam barisan, petugas akan tagging, dan masukkan dalam bas..
 Restoren halal yang ada di aiport.. lepas makan kena bawa semua pinggan mangkuk kita guna ke kaunter.. nasib ada baca kat sign board.. kalo tidak wat malu je tinggal macam tu je.. 
mee udon.. sedap.. tp sbb kesuntukan masa, tak dapat menikmati mana..

Maka berakhir lah trip ke Osaka.. sayang nya masa pergi bunga Sakura baru nak keluar.. tak dapat la menikmati pemandangan sakura.. rasanya semua akan kata best melancong ke Jepun.. budaya mereka sgt berbeza dengan budaya tempat lain..  

Overall, tak susah melancong ke Osaka..study betul2 mana kita ak pergi.. tgk google map macam mana nak ke tempat tu.. kalau nak naik bas, kena tahu bila last bus..cuma masa nak balik Kobe, kami tak check mana tempat menunggu bas.. melilau cari bus stop.. kat sana bus berhenti mengikut bus stop yang ditetapkan.. kalau saya nak naik bas no 42, kena tunggu di bus stop bas no 42.. terlepas nak naik bas awal.. tepaksa tunggu last bus.. nak makan pun senang.. kalau nak jimat boleh masak sendiri kat rumah.. kalau rasa nak makan makanan sana, boleh google tempat2 makanan halal.. harap2 ada rezeki boleh pergi ke bahagian lain pula.. 




0 comments:

Post a Comment